JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Isnin, 14 April 2014

TUKAR PEMERINTAH, BUKAN TUKAR KERAJAAN - TIMBALAN PRESIDEN



TELUK INTAN, 13 April - Doktrin yang tidak benar mengatakan menumbang UMNO/BN bermakna menukar kerajaan perlu dibetulkan dalam pemikiran sebahagian besar rakyat negara ini. Demikian ditegaskan oleh Timbalan Presiden PAS, Hj. Muhammad Sabu semasa menyampaikan ucapan di dalam Majlis Sepetang Bersama Mat Sabu. Majlis telah diadakan di Kg. Sungai Samak dekat sini.

Menurut beliau, sebahagian orang Melayu masih beranggapan bahawa menumbangkan UMNO/BN dalam pilihan raya bermakna menukar kerajaan sedangkan yang ditumbangkan hanya UMNO/BN sahaja sebagai pemerintah tetapi kerajaan tetap sama iaitu kerajaan Malaysia.
Timbalan Presiden bersama Pesuruhjaya PAS Perak, Hj. Razman.

"Inilah akibatnya jika terlalu lama memerintah negara sehingga tidak dapat membezakan di antara kerajaan dengan parti. Kalau kita lihat di luar negara, banyak negara maju yang pemerintahnya sering bertukar. Jepun contohnya, sering bertukar perdana menteri tetapi negara matahari terbit itu bukan mundur malah semakin maju lagi," ujar beliau lagi.

Menyentuh isu GST, beliau memberitahu, cukai barangan dan perkhidmatan itu belum sampai masanya dilaksanakan di negara ini. Ini adalah kerana bilangan pembayar cukai di negara ini masih rendah berbanding dengan negara lain. Lagipun, wujudnya unsur kezaliman dalam GST di mana seluruh rakyat akan kena cukai tidak sama ada golongan kaya ataupun miskin.

Oleh itu, tegas Timbalan Presiden PAS itu lagi, sudah sampainya rakyat menyuarakan bantahan dengan hadir beramai ke perhimpunan pada 1 Mei nanti di Kuala Lumpur.

Beliau berucap dalam sebuah majlis santai minum petang di Kg. Sungai Samak. Kehadiran penduduk setempat begitu menggalakkan.
Pengerusi Lujnah Penggerak Demokrasi negeri, Hj. Rahim Nordin menyampaikan ucapan.
Pesuruhjaya PAS Perak, Hj. Razman turut menyampaikan ucapan.

Majlis turut bertambah seri dengan kehadiran Pesuruhjaya PAS negeri Perak, Hj. Razman Zakaria. Beliau turut menyampaikan ucapan dan banyak menyentuh tentang isu kenaikan harga barang dan harga getah yang rendah.
Penyampaian bola futsal dan takraw kepada anak-anak muda.
Hj. Muhammad Sabu menerima borang ahli baru PAS dari wakil Ladang Ulu Bernam.






Dalam majlis yang sama, Hj. Muhammad Sabu telah menyampaikan bola futsal dan bola takraw kepada  anak-anak muda kampung. Selain itu, beliau juga turut menerima borang permohonan ahli PAS daripada wakil anak-anak muda Ladang Ulu Bernam.


 Turut hadir ialah pimpinan PAS kawasan dan cawangan. Majlis tersebut merupakan anjuran bersama Lujnah Penggerak Demokrasi dan Mobilisasi PAS Perak dan PAS Kawasan Teluk Intan.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan