JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Sabtu, 31 Ogos 2013

KEMBARA DAKWAH MALAM MERDEKA DI TELUK INTAN



TELUK INTAN, 30 Ogos - Menyedari bahawa PAS juga merupakan sebuah parti yang menjunjung dakwah dan tarbiyyah, maka satu usaha dakwah telah dilakukan pada malam sambutan ambang merdeka. Usaha murni tersebut telah dilakukan  di Menara Condong Teluk Intan dekat sini.

Kembara dakwah tersebut diusahakan dengan kerja sama pihak PAS Kawasan Teluk Intan dan Dewan Pemuda PAS Kawasan Teluk Intan. Ia melibatkan lebih dua puluh orang tenaga dengan melakukan aktiviti pengedaran risalah kepada pengunjung malam sambutan merdeka.

Taklimat disampaikan sebelum bermula.
Pengagihan risalah secara berkumpulan.

Sebelum itu, satu taklimat disampaikan dan diikuti dengan pembentukan dan pengagihan risalah supaya operasi berjalan dengan lancar. Tema risalah ialah tentang penjagaan aurat, pergaulan dalam Islam, penjagaan solat dan sebagainya. Selepas itu, setiap kumpulan telah bergerak mengikut kawasan yang telah ditetapkan. 






Salah seorang pengunjung sedang membaca bahan risalah Kembara Dakwah.

Sambutan yang diberi oleh para pengunjung malam merdeka begitu baik apabila diberikan risalah. Kelihatan beberapa orang pengunjung membaca risalah yang diberi sementara menunggu detik 12.00 malam. Para pemuda PAS begitu bersemangat melaksanakan tugas dakwah itu walaupun suasana pada malam itu hujan renyai.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan