JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Khamis, 28 Ogos 2014

PAS TELUK INTAN SANTUNI VETERAN PARTI



TELUK INTAN, 27 Ogos - Bak kata pepatah, tiada yang lama maka tiadalah yang baharu. Begitulah juga yang berlaku dalam PAS. Tiadalah pemimpin yang baharu jika tiada pemimpin lama. Oleh itu, PAS Teluk Intan melakukan usaha menjejaki serta menziarahi seorang veteran parti yang banyak berjasa kepada parti.

Baru-baru ini, pihak PAS Kawasan Teluk Intan telah menziarahi seorang veteran parti iaitu Nadzri bin Bahaudin di kediamannya di Kg. Padang Tembak dekat sini. Rombongan ziarah telah diketuai sendiri oleh Yang DiPertua PAS Kawasan Ustaz Ismail Che Nik. Turut serta ialah Timbalan Yang DiPertua PAS Kawasan Rahmat Maliki dan Bendahari kawasan Hj. Mohd. Anuar Sudin.
Pak Cik Nadzri diapit oleh Ustaz Ismail dan Hj. Mohd. Anuar.
Selain itu, rombongan tersebut turut diserta pimpinan PAS Cawangan Padang Tembak yang terdiri daripada Naib Ketua cawangan Hj. Ismail Johari dan bendahari cawangan, Hj. Sanusi.

Encik Nadzri, 84, atau lebih dikenali dengan panggilan Pak Cik Nadzri pernah memegang jawatan sebagai Bendahari PAS Kawasan Teluk Intan sekitar tahun 80-an. Selain itu, Pak Cik Nadzri juga pernah diamanahkan oleh parti menjadi calon dalam Pilihan Raya Umum tahun 1986. Beliau telah bertanding bagi kerusi Parlimen Teluk Intan tetapi kalah kepada calon BN. 

Di samping itu, beliau juga merupakan bekas Pengarah Majlis Tindakan DUN (MTD) bagi DUN Changkat Jong. Beliau juga merupakan tulang belakang dan penggerak utama kepada pembangunan Markaz PAS Kawasan sekarang terutamanya dalam urusan pembelian tapak markaz.

Beliau yang merupakan bekas tentera berpangkat sarjan kini uzur mengidap sakit prostat, jantung dan darah rendah. Pak Cik Nadzri kini tinggal bersama-sama isteri yang juga sedang uzur bersama dua orang anak. Di dalam pertemuan tersebut, beliau menasihati pemimpin parti sekarang agar istiqamah dalam perjuangan Islam.

Ustaz Ismail menyampaikan cenderamata.

Di akhir pertemuan, Ustaz Ismail mewakili pihak PAS kawasan telah memberikan cenderamata manakala sumbangan wang tunai turut disampaikan oleh Hj. Mohd. Anuar Sudin mewakili PAS Cawangan Rumah Awam.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan