JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Ahad, 9 November 2014

MUSLIMAT PAS TELUK INTAN ANJUR SAMBUTAN MAAL HIJRAH



TELUK INTAN, 9 November - Sempena kehadiran bulan Muharram 1436, majlis sambutan tahun baharu Islam itu masih terus berjalan. Baru-baru ini, Dewan Muslimat PAS Kawasan Teluk Intan bersama Nisa' Teluk Intan dan Ameerah Teluk Intan telah mengadakan Sambutan Maal Hijrah di Surau Kg. Selat Manggis, Sungai Kerawai dekat sini. Ia telah diadakan di surau kampung tersebut.

Antara objektif program ialah untuk menanamkan sifat mengenali bulan-bulan kebesaran Islam dan seterusnya mengeratkan hubungan di antara pihak Muslimat PAS dengan masyarakat khususnya kaum wanita. Menurut Ketua Dewan Muslimat Kawasan Teluk Intan, Pn. Robiatun Mohd. Abas, program keagamaan tersebut merupakan susulan daripada aktiviti gotong-royong membersihkan kawasan surau pada bulan lepas.

"Kami merancang akan mengadakan beberapa lagi program di surau ini secara bulanan untuk membimbing masyarakat khususnya kaum ibu dan anak-anak dengan ilmu keagamaan, " tambah beliau lagi.
Sebahagian kaum wanita yang hadir mendengar ceramah Maal Hijrah.

Majlis bermula jam 9.00 pagi itu dimulai dengan ceramah Maal Hijrah yang telah disampaikan sendiri oleh Ketua Dewan Muslimat kawasan Pn. Robiatun Mohd. Abas. Kehadiran kaum wanita ke majlis tersebut amat menggalakkan. Mereka hadir bersama-sama anak masing-masing.
Peserta pertandingan mewarna.

Aktviti membimbing bacaan doa turut diadakan.
Gembiran mendapat hadiah mewarna.
Bergambar beramai-ramai.
Selain itu, pertandingan mewarna dan bimbingan bacaan doa turut diadakan untuk kanak-kanak yang dikendalikan oleh Nisa' dan Ameerah kawasan. Para pemenang pertandingan telah disampaikan oleh Ketua Nisa' Kawasan Teluk Intan.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan