JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Isnin, 18 Februari 2013

ADUN CHANGKAT JONG TURUT SERTA GOTONG-ROYONG BAIKI JALAN KAMPUNG


TELUK INTAN, 18 Februari - Prihatin atas keselamatan penduduk menggunakan jalan kampung yang telah rosak dan berlubang, maka penduduk Kg. Sungai Kerawai telah berpakat mengadakan gotong-royong membaiki jalan tersebut.

Menurut Hj. Jumali Sadeli, yang mengetuai program tersebut, kemalangan kecil sering berlaku ke atas penduduk kampung yang menggunakan jalan tersebut yang telah pecah dan berlubang. Jalan tersebut begitu berbahaya kepada pengguna jalan tersebut terutamanya penunggang motosikal.

Hj. Jumali Sadeli, mengetuai gotong-royong.

Beliau yang juga merupakan Ketua Cawangan PAS Sg. Kerawai dan bekas Ketua Kampung PR, telah berpakat dengan para penduduk kampung mengadakan program gotong-royong tersebut. Beliau juga berasa berbesar hati kerana ADUN Changkat Jong turut hadir malah bersama-sama penduduk kampung membaiki jalan.

Kebanyakan jalan yang berlubang itu telah dibaiki dengan menutupnya dengan simen.



Menurut YB Anuar Sudin pula, usaha gotong-royong sebegini merupakan satu contoh terbaik kepada kampung-kampung bagi menyelesaikan sesuatu masalah.
YB Anuar bergambar bersama sebahagian penduduk.

Berehat di kedai minum.

"Kadang-kadang bantuan sukar didapati daripada pihak tertentu. Malah pihak JKKK terlepas pandang akan masalah sebegini. Maka dengan cara berpakat sesama penduduk akan dapat menyelesaikan masalah. Saya mengucapkan tahniah kepada penduduk Kg. Sungai Kerawai yang telah berjaya mengadakan gotong-royong membaiki jalan yang memberikan keselesaan kepada penduduk lain menggunakan jalan tersebut," tambah beliau lagi.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan