JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Rabu, 1 Januari 2014

KEMBARA DAKWAH MALAM TAHUN BARU DI TELUK INTAN



TELUK INTAN, 31 Disember - Seperti lazimnya, sambutan malam tahun baru diadakan setiap tahun. Sudah pasti acara-acara yang dihidangkan telah menarik para pengunjung yang sebahagian besarnya golongan muda.

Menyedari akan salah satu peranan PAS menyebarkan dakwah atas dasar mengajak kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran maka pihak PAS Kawasan Teluk Intan telah mengadakan program Kembara Dakwah sempena sambutan malam tahun baru yang diadakan di Dataran Menara Condong Teluk Intan dekat sini.

Operasi tersebut telah disertai pimpinan PAS kawasan, Dewan Pemuda kawasan serta ahli-ahli cawangan. Pada jam 11.00 malam, taklimat telah diadakan dan seterusnya pembahagian kumpulan serta pengagihan risalah. Doa juga telah dipanjatkan memohon kepada Allah agar operasi tersebut berjalan dengan baik dan lancar. Operasi telah dibahagikan kepada dua kumpulan yang bergerak ke Dataran Menara Condong mengikut laluan berbeza.
Taklimat sebelum kembara dakwah bermula.
Sesampainya di sana, suasana telah sesak dengan para pengunjung tidak kira tua ataupun muda. Ada yang datang membawa ahli keluarga masing-masing. Majoriti yang hadir terdiri daripada golongan remaja Melayu.

Sebelum jam 12.00 tengah malam, beberapa persembahan hiburan telah diadakan. Suasana tersebut telah diambil peluang oleh para peserta Kembara Dakwah memberikan risalah kepada orang ramai. Bahan risalah lebih banyak menyentuh tentang aurat, ciri-ciri individu muslim, batas pergaulan dan sebagainya.

Sebahagian pengunjung menerimanya dengan baik malahan ada yang datang sendiri meminta risalah tersebut. Tidak kurang juga ada yang enggan menerima pemberian risalah.

Kesimpulannya, Program Kembara Dakwah tersebut telah berjaya diadakan. Hampir seribu risalah telah berjaya diedarkan pada malam tersebut. Semoga ia telah memberi manfaat kepada pengunjung yang telah membacanya.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan