JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Khamis, 30 Januari 2014

PASTI KAWASAN TELUK INTAN SEMAKIN BERKEMBANG



TELUK INTAN, 30 Januari - Pusat Asuhan Tunas Islam atau ringkasnya PASTI merupakan sistem pendidikan prasekolah yang berdasarkan kepada Falsafah Pendidikan Islam. Ia semakin mendapat sambutan dalam kalangan ibu bapa yang ingin melihat anak mereka mendapat pendidikan agama pada umur prasekolah. Fenomena tersebut tidak ketinggalan dialami oleh PASTI Kawasan Teluk Intan.

Bagi sesi persekolahan 2014, bilangan murid PASTI Kawasan Teluk Intan kini berjumlah 275 orang. Hampir kesemua unit PASTI di sekitar Teluk Intan telah mencatat pertambahan bilangan murid. Apa yang membanggakan, mulai sesi 2014, sebuah lagi unit PASTI telah berjaya ditubuhkan yang menjadikan bilangan unit bertambah kepada tujuh buah semuanya.
Ustaz Rijal sedang mendengar penerangan dari seorang guru PASTI.
Seorang guru sedang memberikan maklumat PASTI kepada TYDP.
Menurut Ketua Dewan Pemuda PAS Teluk Intan (DPPKTI), Ustaz Rijal Abu Bakar yang melakukan lawatan, unit PASTI yang baru itu ialah PASTI Nurul Iman Taman Melor. Enam lagi PASTI yang sedia ada ialah PASTI Ibnu Sina Kg. Padang Tembak, PASTI Al Khairiah Kg. Banjar, PASTI Al Falah Taman Desa Aman, PASTI Al Hidayah Batak Rabit, PASTI Ibnu Khaldun Kg. Bahagia dan PASTI Ibnu Rusyd Taman Cicely.

"PASTI yang mempunyai bilangan murid paling ramai ialah di PASTI Ibnu Sina Kg. Padang Tembak yang telah mencatat bilangan murid seramai 95 orang. Kita juga mempunyai 18 orang guru yang sentiasa istiqamah mendidik anak-anak PASTI dengan penuh komitmen."

"Selain itu, insyaAllah pihak PASTI Kawasan bercadang menubuhkan dua unit PASTI lagi pada sesi 2015 akan datang," tambah beliau.



Proses pembelajaran berjalan lancar pada awal tahun.
Baru-baru ini, pihak DPPKTI telah mengadakan lawatan awal tahun kesemua PASTI. Lawatan tersebut adalah bertujuan mendapatkan maklumat tentang PASTI di samping mendengar sebarang masalah yang dihadapi oleh PASTI khususnya para guru semasa PASTI dibuka pada awal tahun. Turut sama menyertai lawatan tersebut ialah Timbalan Yang DiPertua PAS Kawasan Teluk Intan, Sdr. Rahmat Maliki, Timbalan Ketua DPPKTI Ustaz Firdausi Ziyaudin, Pengerusi PASTI Kawasan Teluk Intan Sdr. Ismal Adnan dan beberapa orang AJK DPPKTI.


Dalam kunjungan ke PASTI, pihak DPPKTI telah menyampaikan sumbangan berupa peralatan tulis guru dan murid kepada setiap PASTI yang dilawati.
Seorang guru menerima sumbangan alat tulis daripada Ustaz Rijal.
"Kita merakamkan ucapan terima kasih kepada para ibu bapa yang masih memberikan kepercayaan penuh kepada PASTI mendidik anak-anak mereka. Terbuktilah pada tahun ini, PASTI masih lagi menjadi pilihan utama para ibu bapa. Tidak lupa juga kepada semua guru PASTI yang masih istiqamah bersama PASTI dan begitu sabar mendidik anaka-anak didik," tambah Ustaz Rijal.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan