JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Sabtu, 1 Februari 2014

PAS TELUK INTAN MERANCANG MEMBINA SEBUAH KOMPLEKS



TELUK INTAN, 1 Februari - Perkembangan semasa memerlukan PAS Kawasan Teluk Intan mempunyai sebuah bangunan yang lebih besar dan luas serta dengan kemudahan prasarana yang lebih baik sesuai dengan besarnya peranan PAS pada masa kini.

Tambahan pula, sejak akhir-akhir ini kebanyakan aktiviti yang dilakukan di dalam dewan Markaz PAS Kawasan Teluk Intan agak sesak dengan kehadiran ahli dan penyokong yang semakin bertambah. Maka sudah sampai masanya, PAS Kawasan Teluk Intan mempunyai sebuah bangunan yang dapat menampung jumlah kehadiran dalam satu-satu masa.

Oleh itu, sebuah jawatankuasa pembangunan Kompleks PAS Teluk Intan telah ditubuhkan bagi menggantikan bangunan sedia ada. 


Menurut Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Kompleks PAS Teluk Intan (KOMPASTI) Tn. Hj. Ismail Johari, sebenarnya jawatankuasa tersebut telah ditubuhkan hampir dua tahun yang lalu tetapi aktivitinya terpaksa ditangguhkan kerana memberi tumpuan kepada gerak kerja PRU13 yang lalu.

Menurut beliau yang baru dilantik sebagai pengerusi yang baharu bagi sesi ini, KOMPASTI akan dibina bersebelahan bangunan markaz kawasan sedia ada di Kg. Padang Tembak. Saiz bangunan keseluruhan berukuran 60 kaki x 165 kaki yang menyediakan sebuah dewan serbaguna, bilik mesyuarat, pejabat PAS kawasan, bilik-bilik Dewan Pemuda, Muslimat, Urusan Ulama dan DHPP, bilik tetamu, ruang solat, tandas dan lain-lain.

Beliau berkata, kos pembinaan kompleks dianggarkan RM500 ribu dan pembinaannya akan dibina secara berperingkat. Sehubungan dengan itu, satu usaha pengumpulan dana pembinaan KOMPASTI telah dilancarkan pada Disember lalu di mana pihak jawatankuasa mensasarkan setiap ahli menyumbang RM1000 dalam tempaoh 25 bulan.

"Pihak jawatankuasa berharap usaha tersebut berjalan lancar dengan kerjasama setiap ahli-ahli cawangan.  Kami bermesyuarat setiap bulan bagi mendapat perkembangan terkini dari segi kutipan dan saya yakin ia akan berjaya. Contohnya, mesyuarat baru-baru ini, kita berjaya mengumpul lebih tiga puluh ribu ringgit," tambah beliau.

Pihak jawatankuasa KOMPASTI juga mengalu-alukan sumbangan orang ramai melalui nombor akaun 08031010053085 Bank Islam Malaysia Berhad atas nama PAS Kawasan Teluk Intan. Orang ramai juga boleh mendapatkan maklumat lanjut dengan menghubung Hj. Ismail Johari 019 5790762 (Pnegerusi KPMPASTI) dan Hj. Mohd. Anuar Sudin 019 9135875 (Bendahari KOMPASTI).

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan