JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Ahad, 30 Mac 2014

PASTI IBNU KHALDUN KG. BAHAGIA ANJUR MAKAN MALAM AMAL



TELUK INTAN, 29 Mac - Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) adalah sebuah institusi pendidikan prasekolah yang semakin diterima oleh masyarakat. Salah sebuah PASTI yang mampu bertahan setelah 15 tahun beroperasi ialah PASTI Ibnu Khaldun Kg. Bahagia. Bersempena ulang tahun ke-15, PASTI Ibnu Khaldun telah menganjurkan Majlis Makan Malam Amal. Majlis telah diadakan di Dewan Markaz PAS Kampung Bahagia dekat sini.

Menurut pengarah program, Sdr. Muhd. Esma Hafiz Esa, antara objektif program diadakan ialah untuk mengumpul dana bagi menambah baik bangunan PASTI Ibnu Khaldun demi keselesaan pelajar dan guru dalam proses pengajaran dan pembelajaran.
Sdr. Esma menyampaikan ucapan aluan.
"Majlis tersebut juga bertujuan untuk menghargai beberapa pihak yang banyak berjasa kepada PASTI Ibnu Khaldun seperti individu yang menyumbang kepada PASTI dan guru-guru PASTI. Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada orang ramai yang sudi memberikan sumbangan sehingga berjayanya majlis ini, " tambah beliau.

Majlis telah dimulai dengan bacaan al Quran dan bacaan doa dan diikuti dengan jamuan makan malam. Semasa jamuan, para tetamu telah mendengar ceramah tentang perkembangan di Mesir oleh wakil NGO Malaysia for Egypt.

Acara berikutnya ialah persembahan nasyid yang begitu baik disampaikan oleh seorang bekas pelajar PASTI Ibnu Khaldun, Adik Muizuddin Abdul Razak. Seterusnya, kehadiran Sdr. Bob Lokman telah memberikan kesan apabila menyampaikan tazkirah.
Bekas pelajar PASTI Ibnu Khalidun membuat persembahan solo.
Bob Lokman dalam slot tazkirah.

Seterusnya, majlis telah menikmati nyanyian dan ceramah motivasi yang telah disampaikan oleh Ustaz Akhwan Afandi. Beliau menyampaikan beberapa buah lagu nasyid yang menarik serta berinteraksi dengan audien.
Gandingan suara Ustaz Akhwan dan Adik Muizuddin yang menarik hati.
Persembahan solo nyanyian dan motivasi oleh Ustaz Akhwan Afandi.

Dalam majlis itu juga, pihak PASTI Ibnu Khaldun telah menyampaikan cenderamata kepada para guru PASTI yang sebagai tanda menghargai jasa mereka. Selain itu, Sdr. Fai'aizal Abd. Rahman, Setiausaha PASTI Ibnu Khaldun juga telah menerima cenderamata sebagai menghargai sumbangan beliau berada di dalam jawatankuasa PASTI sejak ia ditubuhkan. 

Naib Yang DiPertua PAS kawasan, Hj. Azhar menyampaikan cenderamata kepada Sdr. Fai'azal.

Yang DiPertua PAS kawasan, Ustaz Ismail Che Nik menyampaikan cenderamata kepada pelajar cemerlang SPM.
Di samping itu, beberapa orang individu juga menerima cenderamata atas penghargaan jasa sumbangan kepada PASTI. Para pelajar yang cemerlang dalam SPM 2013 turut menerima cenderamata. Cenderamata telah disampaikan oleh pimpinan PAS Kawasan Teluk Intan.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan