JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Sabtu, 24 Ogos 2013

HIMPUNAN AMAN SELAMATKAN MESIR DI TELUK INTAN



TELUK INTAN, 23 Ogos - Pergolakan di Mesir nampak tiada penghujungnya malahan pihak kudeta melalui tentera Mesir masih lagi melakukan kezaliman terhadap rakyat Mesir yang menuntut dikembalikan pemerintahan Islam melalui Dr. Mursi.

Maka atas dasar persaudaraan sesama Islam dan kemanusiaan warga Teluk Intan telah mengadakan satu himpunan aman di pekarangan Masjid Sultan Idris II atau dikenali Masjid Daerah. Himpunan tersebut telah dilakukan selepas solat fardhu Jumaat.

Sebelum itu, khutbah Jumaat pada hari itu adalah berkisar tentang apa yang berlaku di Mesir dan kaitannya dengan perancangan Yahudi. Qunut nazilah juga turut dibacakan di dalam solat Jumaat.



Himpunan aman tersebut telah berjaya menarik kehadiran ramai para jemaah sebaik sahaja selesai solat. Ia telah diisi dengan ucapan-ucapan bersemangat oleh beberapa orang pimpinan PAS Kawasan Teluk Intan. Turut hadir dan menyampaikan ucapan ialah Pengerusi Mobilisasi Demokrasi, Hj. Abdul Rahim Nordin yang juga merupakan Yang Di Pertua PAS Kawasan Tapah.


Selain itu, orang ramai juga telah mengangkat plakad antaranya tertulis "Pray For Egypt", "Hentikan Pembataian Rakyat Mesir", "Ya Allah, Selamatkan Rakyat Mesir", "Kami Sokong Ikhwanul Muslimin", "Bring Back Morsi" dan sebagainya.

Kemudian, himpunan aman tersebut telah diakhiri dengan bacaan doa wehdah oleh Yang DiPertua PAS Kawasan Teluk Intan, Ustaz Ismail Che Nik.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan