JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Rabu, 19 Mac 2014

LAWATAN JAWATANKUASA HARIAN PAS PERAK KE TELUK INTAN



TELUK INTAN, 18 Mac - Tanggungjawab sebagai pemimpin merupakan satu amanah yang besar apatah lagi memimpin sebuah parti di peringkat negeri. Bagi sesi baru ini, PAS negeri Perak di bawah kepimpinan baru telah mengorak langkah proaktif melakukan program turun padang dengan melawat ke kawasan-kawasan seluruh negeri. Ini adalah di antara langkah-langkah awal yang dilakukan oleh PAS Perak sejak dipimpin oleh Pesuruhjaya yang baru, Tn. Hj. Razman Zakaria.

Menurut Hj. Razman, antara objektif lawatan ke kawasan ialah untuk memperkenalkan saf pimpinan baru terutama jawatankuasa harian. Selain itu, beliau mengharapkan lawatan tersebut dapat merapatkan hubungan antara PAS negeri dengan PAS kawasan. Di samping itu, pihak negeri dapat menyampaikan visi PAS Perak ke peringkat kawasan agar ia difahami dan dapat direalisasikan di peringkat akar umbi.

"Saya juga berharap pertemuan sebegini dapat mewujudkan pertemuan dua hala di mana pihak PAS negeri dan kawasan saling memberi pandangan demi memperkasakan parti yang kita dokongi dan sayangi ini, " ujar beliau.

"Sehingga ini, pihak negeri telah melawat lima kawasan dan insyaAllah kawasan-kawasan lain memang ada dalam jadual negeri," tambah beliau lagi.






Baru-baru ini, jawatankuasa harian PAS Perak telah melawat PAS Kawasan Teluk Intan. Majlis pertemuan telah diadakan di Markaz PAS Kawasan Teluk Intan, Kg. Padang Tembak dekat sini. Majlis tersebut melibatkan semua pimpinan PAS kawasan, dewan-dewan serta cawangan.


Antara pimpinan PAS negeri yang hadir ialah Pesuruhjaya sendiri, Tn. Hj. Razman, Timbalan Pesuruhjaya 1YB Datuk Seri Nizar Jamaluddin, Timbalan Pesuruhjaya 3 Hj. Noh Ahmad, Setiausaha negeri Dr. Muhaimin Sulam dan Ketua Penerangan Ustaz Misbahul Munir Masduki.
Dr. Muhaimin mempengerusikan majlis.
Seorang pimpinan kawasan mengemukakan pertanyaan.
Majlis bermula selepas selesai solat Isya' berjemaah yang telah dipengerusikan oleh Dr. Muhaimin. Seterusnya beberapa pimpinan telah menyampaikan ucapan dan disusuli dengan sesi dialog. Pelbagai perkara telah disentuh dalam sesi dialog, antaranya politik, pilihanraya, DHPP dan sebagainya.

Akhir sekali, Pesuruhjaya telah membuat ucapan penggulungan serta merumuskan hasil lawatan di samping menyatakan visi dan misi PAS negeri bagi sesi baru.
Pengerusi Lujnah Ekonomi negeri, Sdr. Rizal Ayub menyerahkan dokumen kepada Hj. Razman.
Di penghujung program telah diadakan majlis menandatangani dokumen penyerahan anak syarikat Lujnah Eknomi PAS negeri kepada PAS Perak. Syarikat yang berstatus sendirian berhad tersebut diharap mampu menjana ekonomi parti dengan lebih giat lagi.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan