JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Ahad, 13 Julai 2014

STREET DAKWAH DAN IFTAR DI DATARAN MENARA CONDONG TELUK INTAN



TELUK INTAN, 12 Julai - Menyedari akan tanggungjawab menyampaikan dakwah kepada masyarakat memerlukan pendekatan yang kontemporari maka Lujnah Dakwah PAS Kawasan Teluk Intan dengan kerjasana Lujnah Dakwah Dewan Pemuda PAS Kawasan Teluk Intan telah menganjurkan Street Dakwah dan Iftar di Menara Condong Teluk Intan bersempena bulan Ramadhan.
Berbuka puasa.
Mengambil wudhu.
Menurut Ketua Pemuda, Ustaz Rijal Abu Bakar, program berkonsepkan dakwah dan santai tersebut telah dimulai dengan majlis berbuka puasa di tepi menara yang menjadi mercu tanda bandar Teluk Intan. Masing-masing membawa juadah dan berbuka bersama-sama sambil bersantai.

"Ia merupakan satu cara bagi pihak Pemuda khususnya untuk mempamerkan berbuka dan solat itu amat mudah yang tidak memerlukan persiapan yang berlebihan," kata beliau.

"Sekiranya mendapat permintaan, program street dakwah ini akan kami teruskan pada bulan-bulan selepas Ramdhan," tambah beliau lagi.

Solat Maghrib telah dilaksanakan dengan menunjukkan cara berwudhu yang hanya menggunakan sebotol air.

Program tersebut diteruskan lagi dengan mengerjakan solat Isya berjemaah. Ketika itu, bilangan yang menyertai solat berjemaah semakin ramai terutamanya di kalangan aanak-anak muda.

Kemudian, solat tarawih sebanyak lapan rakat serta solat witir telah dilaksanakan yang dipimpin oleh Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Perak. Semasa solat, para jemaah solat hanya menggunakan kertas surat khabar, kertas kotak dan tikar bagi menggantikan tikar sejadah.

intanhijau.blogspot,com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan