JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Isnin, 16 Disember 2013

Bukti gred A dan B: KDN seperti pembekal telur ayam - Mahfuz


PAS menyifatkan Kementerian Dalam Negeri (KDN) seperti “pembekal telur ayam” apabila agensi itu mengatakan mereka mempunyai bukti gred A dan B berhubung penglibatan Mohamad Sabu dengan fahaman Syiah.

Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar, berkata kenyataan KDN mengenai hanya 1,500 rakyat Malaysia menjadi pengikut Syiah membuktikan fahaman itu bukan satu ancaman besar, tetapi digunakan untuk mengalihkan perhatian rakyat daripada kenaikan kos kehidupan.

“Apa bukti gred A, gred B KDN? Macam pembekal telur ayam yang ada gred A, gred B dan Omega 3.

“Apabila KDN kata hanya 1,500 rakyat Malaysia di Selangor, Perak dan Johor menganut fahaman Syiah terbukti ia langsung tidak merbahaya kepada negara,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Mahfuz yang juga ahli Parlimen Pokok Sena berkata, KDN yang seharusnya menjaga keselamatan negara kini sudah menjadi seperti “badan penglipur lara.”

“10 bukti yang dikemukakan KDN berhubung penglibatan Mat Sabu dengan fahaman Syiah bukannya bahan bukti tetapi cerita penglipur lara yang boleh menghiburkan.

“Mereka mahu rakyat Malaysia terutama orang Melayu lupa kenaikan kos kehidupan seperti tol, minyak, gula dan banyak lagi,” katanya.

Hari ini akhbar milik Umno, Utusan Malaysia melaporkan PAS sudah lama diresapi fahaman Syiah dan ramai di antara pemimpin mereka yang menganut fahaman berkenaan memegang jawatan penting dalam parti Islam itu di peringkat pusat dan akar umbi.

Akhbar berbahasa Melayu itu memetik sumber keselamatan yang memaklumkan, PAS mula diresapi Syiah selepas Revolusi Iran dan fahaman itu semakin bertapak kukuh dalam parti berkenaan kerana ramai kalangan lulusan Iran menyertai parti itu dan seterusnya terpilih menjadi pemimpin.

Mengulas mengenai laporan itu Mahfuz berkata: “Sumber dan bukti KDN tidak dapat meyakinkan rakyat. Rakyat kini menunggu roadshow tentang Syiah KDN yang mereka anggap seperti ‘sarkis’.”

Semalam, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membidas KDN yang mengatakan mempunyai bukti "gred A" mengaitkan Mohamad dengan fahaman Syiah tetapi gagal mengemukakan bukti kukuh.

"Ini yang saya tidak faham apa dia gred A, gred B ini? Kita tidak tahu dulu tidak ada, bulan lepas tidak dengar pula alih-alih ada gred A.

"Kalau betul kementerian mempunyai gred sedemikian, maka jelaskan kepada rakyat apa itu gred yang dikatakan," katanya.

Mohamad sebelum ini menafikan sekeras-kerasnya berfahaman Syiah, tetapi tidak menolak beliau mengagumi pemimpin besar Revolusi Iran Ayatollah Ruhullah Musawi al-Khomeini dan Setiausaha Agung Hezbollah, Sayyid Hassan Nasrallah.
 
 malaysiainsider

Tiada ulasan:

Catat Ulasan