JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Selasa, 28 Januari 2014

PAKATAN RAKYAT TELUK INTAN ANJUR FLASHMOB BANTAH KOS HIDUP NAIK



TELUK INTAN, 28 Januari - Kenaikan kos sara hidup yang semakin menekan rakyat telah mendapat perhatian yang serius oleh pimpinan Pakatan Rakyat. Penderitaan dan kesusahan rakyat seolah-olah tidak didengari oleh pemimpin UMNO/BN. Malah, beberapa barangan dan perkhidmatan dinaikkan harga dengan tanpa menghiraukan keluhan rakyat.

Sehubungan dengan itu, Sekretariat Pakatan Rakyat Parlimen Teluk Intan telah melakukan usaha proaktif dengan menganjurkan flashmob membantah kenaikan harga barang. Flashmob itu juga diharapkan dapat memberikan kesedaran kepada rakyat betapa suasana kehidupan sebenarnya menuju ke arah yang tidak baik kepada rakyat.

Lokasi flashmob ialah di Pasar Selasa, Kg. Bahagia dekat sini. Kesemua peserta flashmob telah mula berkumpul seawal jam 5.30 petang iaitu waktu kemuncak kehadiran pengunjung ke Pasar Selasa. Mengambil tempat di tepi lampu isyarat telah memberi peluang pemandu kenderaan membaca mesej-mesej yang tertulis pada banner dan kad manila seterusnya membunyikan hon tanda mereka menyokong. Risalah juga turut diedarkan kepada orang ramai.

ADUN Pasir Bedamar YB Terence Naidu dari DAP turut hadir bersama beberapa orang aktivis DAP Teluk Intan. Begitu juga di pihak PAS Kawasan Teluk Intan, ia dihadiri oleh Timbalan Yang DiPertua PAS Kawasan Teluk Intan, beberapa orang ahli jawatankuasa PAS kawasan, Ketua Pemuda Kawasan serta pimpinan PAS Cawangan Kg. Bahagia dan Lorong Masjid.

Semoga flashmob memprotes kos hidup naik akan memberikan kesedaran rakyat akan kezaliman BN serta betapa lemahnya kepimpinan Perdana Menteri dalam menangani masalah rakyat dan ekonomi negara.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan