JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Ahad, 26 Januari 2014

PAS BATU 3 CICELY EDAR LIMAU SEMPENA TAHUN BARU CINA



TELUK INTAN, 26 Januari - Tahun Baru Cina bakal disambut oleh masyarakat tionghua seluruh negara. PAS Cawangan Batu Tiga Cicely turut tidak ketinggalan meraikan penduduk di kawasan tersebut dengan mengedarkan limau kepada penduduk tionghua.

Menurut Ketua PAS Cawangannya, Sdr. Ahmad Kabir Mahdin, aktiviti sebegini pertama kali dilakukan oleh cawangannya. Malahan, tahun-tahun sebelumnya PAS Batu Tiga Cicely telah mengadakan aktiviti tersebut.
Sdr. Ahmad Kabir sedang menyampaikan cenderahati Tahun Baru Cina.
Ketua Pemuda cawang Sdr. Nahar memberikan cenderahati kepada seorang penduduk tionghua.

"Apatah lagi, penduduk kawasan di sekitar Taman Cicely ini majoritinya adalah kaum tionghua. Malah, pada PRU13 yang lalu, kaum tionghua telah memberikan undi kepada calon PAS yang bertanding di DUN Changkat Jong yang menyebabkan Unit Peti Undi Taman Cicely mencapai kemenangan besar walaupun gagal memenangkan calon PAS dalam pilihan raya lalu," tambah beliau.

Beliau yang juga merupakan Ketua Lujnah Perpaduan Nasional PAS Kawasan Teluk Intan berharap usaha sedemikian dapat memberikan gambaran positif kaum bukan Melayu terhadap PAS yang kini berusaha merealisasikan konsep 'Rahmat Untuk Semua'.

Sebanyak 30 bungkus cenderahati telah diedarkan ke rumah-rumah. Kehadiran pimpinan dan ahli PAS telah disambut baik oleh kebanyakan penduduk tionghua. Ada yang berharap PAS dapat memegang semula DUN Changkat Jong pada PRU akan datang.

Turut serta ialah Naib Ketua Cawangan Sdr. Rahmat Maliki, Setiausaha Cawangan Sdr. Kamaruzzaman Muhammad, Ketua Pemuda Cawangan Sdr. Nahar Azmi Nadzri dan Ketua Penerangan Cawangan, Sdr. Mohd. Najib.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan