JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Sabtu, 11 Januari 2014

PAS TELUK INTAN LAWAT RUMAH KENA BANJIR



TELUK INTAN, 11 Januari - Hujan lebat tidak berhenti-henti menyebabkan kebanyakan tempat telah dinaiki air. Ia menyebabkan mangsa yang terlibat terpaksa menghadapi pelbagai kesusahan. Sekitar kawasan Teluk Intan turut tidak ketinggalan mengalami banjir. Terdapat beberapa tempat telah dinaiki air. 

PAS Kawasan Teluk Intan telah bertindak proaktif dengan  melawat sendiri ke rumah yang dinaiki banjir untuk menyelami masalah penduduk. Baru-baru ini, PAS Teluk Intan telah melawat ke sebuah rumah di Kg. Selabak yang sering dinaiki air setiap kali musim hujan.

Rombongan lawatan telah diketuai sendiri Yang DiPertuanya Ustaz Ismail Che Nik bersama beberapa orang ahli jawatankuasanya. Turut hadir ialah Timbalan Yang DiPertua Kawasan Sdr. Rahmat Maliki, Bendahari kawasan Hj. Mohd. Anuar Sudin dan ahli jawatankuasa kawasan Hj. Mayadin Daud. Turut sama ikut serta ialah ahli jawatankuasa Dewan Pemuda kawasan Faizal Abd. Rahman dan ahli pemuda Najib Masuri. Selain itu, Ketua PAS Cawangan Kg. Padang Tembak Dalam Hj. Ramli Jailani dan ahli jawatankuasanya Sdr. Jamaluddin Ahmad turut sama hadir.

Keadaan dalam rumah.
Bersama seorang penghuni rumah.
Menurut Ustaz Ismail, PAS Teluk Intan sentiasa prihatin dengan masalah rakyat terutama yang ditimpa bencana seperti banjir. Rumah tersebut selalu dinaiki setiap kali musim hujan dan air pasang. Kedalaman air di kawasan rumah tersebut hampir mencapai paras lutut yang menyebabkan air telah masuk ke dalam rumah.

"PAS Kawasan berasa simpati dan mengambil keputusan untuk memberikan sumbangan simen dan pasir supaya lantai rumah itu ditinggikan agar tidak dinaiki air lagi," katanya.

Menurut beliau lagi, PAS Teluk Intan berasa kesal kerana walaupun masalah banjir ini berlaku setiap tahun dan telah diadukan kepada pihak berkenaan namun tiada usaha konkrit bagi mengatasi masalah tersebut.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan