JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Selasa, 9 September 2014

KEKUATAN PAS KERANA DASAR ISLAM



TELUK INTAN, 1 September - Selama 63 tahun PAS berada di persada dakwah dan siasah tanah air namun PAS tetap utuh walaupun berhadapan dengan pelbagai cabaran luar dan dalam. Rahsia kekuatan PAS yang sebenar ialah kerana dasar Islam yang menjadi tunjang kepada perlembagaan parti itu, Demikian dinyatakan oleh Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, YB Ustaz Idris Ahmad semasa menyampaikan ucapan perasmian Mesyuarat Agung Tahunan PAS Kawasan Teluk Intan Kali Ke-40. Majlis telah diadakan di Dewan Restoran Abu Ubaidah, Taman Melor dekat sini.

Menurut beliau lagi yang juga merupakan ahli Majlis Syura Ulama, ahli-ahli PAS mesti yakin akan janji Allah bahawa perjuangan Islam ini akan diganjari pahala. Oleh kerana itu, beliau bangga kerana ahli-ahli PAS ikhlas dalam dalam perjuangan. Mereka hadir ke program-program jamaah tanpa mengharapkan balasan dari jamaah. Dengan kekuatan dasar Islam jugalah, ahli-ahli PAS istiqamah dalam perjuangan walau apapun yang berlaku. Ini kerana, perjuangan PAS kerana Allah dan Islam bukan kerana pemimpin.

Dalam ucapan perasmian itu juga, Ahli Parlimen Bukit Gantang itu juga telah menyenaraikan enam perkara yang perlu diambil perhatian oleh ahli-ahli parti iaitu hidupkan cawangan dengan usrah, ahli PAS mesti rajin mengaji, mendaftar anak-anak dalam Unit Amal dan Nisa', giatkan pendaftaran pemilih, luangkan masa sekurang-kurangnya dua jam sehari untuk parti, dan daftar anak sebagai ahli PAS.

Sebelum itu, di dalam ucapan yang bertemakan 'Tarbiyah Memperkasa Jamaah', Yang DiPertua PAS Kawasan Teluk Intan Ustaz Ismail Che Nik, proses membudayakan tarbiyah dalam kalangan ahli perlu diperluaskan mengikut suasana semasa.

"Daripada tarbiyah, akan melahirkan ahli-ahli yang berkualiti yang mampu memperkasa jamaah itu sendiri. Ini merupakan satu fakta. Hanya ahli yang telah melalui proses tarbiyah yang mampu kekal istiqamah dalam landasan perjuangan Islam yang haq ini. Pada masa yang sama, kekuatan fikrah dan rohani mereka juga mampu menjadikan jamaah sebuah parti yang dihormati dan disegani oleh kawan dan lawan," tambah beliau.

Sementara itu, PAS Cawangan Padang Tembak telah diisytiharkan sebagai pemenang pertama di dalam Pertandingan Pendaftaran Ahli Paling Ramai. Ia diikuti oleh PAS Cawangan UPU Ulu Bernam dan PAS Cawangan Batu Tiga.  Turut hadir ialah ADUN Pasir Bedamar, Terence Naidu yang juga merupakan Pengerusi Pakatan Rakyat Teluk Intan.


intanhijau.blogpsot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan