JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Rabu, 10 September 2014

PAS TELUK INTAN ZIARAH VETERAN PARTI



TELUK INTAN, 10 September - Usaha menjejaki veteran parti merupakan salah satu aktviti yang sedang dilakukan oleh PAS Kawasan Teluk Intan. Ia bertujuan menimba pengalaman serta sebagai satu usaha menghargai sumbangan semasa mereka menjadi pemimpin.

Baru-baru ini, wakil PAS Kawasan Teluk Intan telah menziarahi seorang lagi veteran parti. Beliau ialah Hj. Hafith Jaafar, 73, di kediaman beliau di Kg. Tersusun Simpang Empat Balai Polis, Chenderong Balai dekat sini.

Turut serta dalam program ziarah tersebut ialah Timbalan Yang DiPertua PAS Kawasan Teluk Intan Rahmat Maliki, Bendahari PAS Kawasan Hj. Mohd. Anuar Sudin, ahli jawatankuasa PAS kawasan Hj. Ismail Johari serta Hj. Abdul Majid.
Hj. Hafith, pernah bertanding dua kali pilihan raya.

Hj. Hafith pernah bertanding dua kali dalam pilihan raya. Beliau pernah mewakili PAS bertanding di PRU 1978 bagi DUN Hutan Melintang. Seterusnya, diamanahkan oleh parti bertanding pula di peringkat Parlimen Teluk Intan dalam PRU 1990.

Selain itu, semasa terbentuk kerajaan campuran BN-PAS, beliau pernah menjadi ahli Majlis selama dua penggal. Di dalam PAS Kawasan Teluk Intan pula, Hj. Hafith pernah memegang jawatan sebagai Setiausaha PAS kawasan dan Ketua Penerangan PAS kawasan sekitar 80-an dan 90-an. Di samping itu, beliau juga pernah menjawat jawatan Ketua PAS Cawangan Bandar (kini Pasir Bedamar) selama 10 tahun.

Di dalam pertemuan penuh mesra itu, beliau menasihati PAS Kawasan Teluk Intan agar memperbanyakkan lagi cawangan dan ahli demi kelestarian parti bagi jangka masa panjang. Ia juga sebagai satu strategi menghadapi pilihan raya dengan satu cawangan satu unit peti undi (UPU).
Hj. Hafith menyerahkan sumbangan untuk kompleks PAS.
Cenderamata tanda penghargaan.
Beliau juga berbangga dengan usaha pihak PAS Kawasan Teluk Intan yang berusaha membangunkan sebuah bangunan baru. Oleh itu, beliau telah memberi sumbangan sebanyak RM6000 kepada pihak kawasan atas nama beliau dan arwah isteri beliau.

Di penghujung pertemuan, pihak PAS Kawasan Teluk Intan menyampaikan cenderamata kepada Hj. Hafith sebagai tanda penghargaan jasa beliau. Sumbangan telah disampaikan oleh Hj. Mohd. Anuar Sudin.

intanhijau.blogpsot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan