JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Selasa, 2 September 2014

NGO PENDIDIK SANTUNI BEKAS PENGARAH JPN PERAK



TELUK INTAN, 31 Ogos - Baru-baru ini Persatuan Gerakan Kebangkitan Pendidik Kebangsaan (PENDIDIK) telah menziarahi mantan Pengarah Jabatan Pelajaran Perak, Dato' Adnan Ibrahim di kediaman beliau di Kg. Jeram Mengkuang, Bidor dekat sini.

Rombongan ziarah telah diketuai Presiden PENDIDIK, Pn. Normala Sudirman bersama beberapa orang ahli jawatankuasanya, Maarof Mutalib, Hj. Omar Bakar serta wakil PENDIDIK Perak,  Rahmat Maliki dan Hj. Abidin Sharif.



Menurut Cikgu Mala, lawatan tersebut adalah bertujuan menziarahi Dato' Ibrahim yang kini uzur akibat menderita beberapa penyakit seperti buah pinggang, jantung dan kencing manis. Selain itu, lawatan bertujuan untuk menghargai jasa Dato' Adnan yang sebelum ini begitu aktif terlibat di dalam beberapa siri jelajah PENDIDIK ke seluruh negara. Kini Dato' Adnan terpaksa menjalani rawatan hemodylasis tiga kali seminggu.

"Kita amat menghargai komitmen daripada Dato' Adnan yang sentiasa memenuhi jemputan pihak PENDIDIK ke seluruh negara untuk menyampaikan maklumat tentang isu-isu pendidikan negara". ujar beliau.

Sementara itu, Dato' Adnan menyatakan rasa berbesar hati dan terharu akan keprihatinan NGO PENDIDIK akan keadaan kesihatannya kini. Beliau mengucapkan ribuan terima kasih atas kehadiran pimpinan PENDIDIK.

"Saya juga berbangga kerana kini perjuangan isu pendidikan dipelopori oleh golongan muda seperti Cikgu Mala dan rakan-rakannya. Mereka berani memperjuangkan nasib warga pendidik yang kelihatan mengalami beban tugas dan ketidakadilan dalam sistem pendidikan kini," kata mantan Pengarah JPN Perak itu yang juga merupakan ikon Kempen Jom Sertai PASbagi negeri Perak.

"Teruskan perjuangan murni ini. Saya sentiasa memberikan sokongan," ujar beliau lagi.
Bergambar kenangan.
Cikgu Mala menyampaikan sumbangan.
Di sepanjang pertemuan di kediaman yang tenang dan hening itu, perbualan tak lekang dengan nasihat dan celoteh daripada Dato' Adnan yang menghidupkan suasana mesra dan ceria.

Di akhir pertemuan, Cikgu Mala mewakili PENDIDIK telah menyampaikan sumbangan penghargaan kepada Dato' Adnan.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan