JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Selasa, 5 November 2013

MAJLIS GRADUASI PASTI IBNU RUSYD TAMAN CICELY MERIAH



TELUK INTAN, 5 November - Bersempena cuti umum Awal Muharram, PASTI Ibnu Rusyd Taman Cicely telah mengadakan Majlis Graduasi 2013. Majlis telah diadakan di premis PASTI Ibnu Rusyd Taman Cicely dekat sini.

Menurut Pengerusi PASTI Ibnu Rusyd, Sdr. Rahmat Maliki, antara objektif majlis tersebut ialah untuk meraikan pelajar PASTI enam tahun yang bakal memasuki alam persekolahan serta mengiktiraf pelajar yang cemerlang di dalam peperiksaan akhir tahun. Selain itu, majlis tersebut ingin menonjolkan bakat pelajar PASTI melalui acara persembahan.

Ustaz Rijal Abu Bakar menyampaikan ucapan perasmian.


Majlis Graduasi kali ini telah dirasmikan oleh Ketua Dewan Pemuda Kawasan Teluk Intan, Ustaz Rijal Abu Bakar. Dalam ucapan perasmian, beliau banyak menyentuh tentang pendidikan awal anak-anak sebagai panduan kepada ibu bapa. Beliau juga menyatakan bahawa Pemuda Kawasan telah menubuhkan 'think tank' di peringkat kawasan untuk memperkasa PASTI kawasan dan cawangan. Kehadiran ibu bapa pada majlis tersebut begitu menggalakkan.

Pengerusi PASTI Ibnu Rusyd menyampaikan ucapan aluan.
Turut menyampaikan ucapan ialah Pengurus PASTI Ibnu Rusyd, Sdr. Rahmat Maliki. Di dalam ucapan alu-aluan, beliau mengucapkan terima kasih kepada para ibu bapa yang masih setia menghantar anak-anak mereka ke PASTI.  Turut hadir ialah Naib Yang DiPertua PAS Kawasan, Hj. Mohd. Azhar Rafiei, Pengerusi PASTI Kawasan Sdr. Ismail Mat dan AJK PAS Kawasan, Sdr. Shamsuddin Mahmud.

Persembahan Pelajar PASTI membaca doa dan hadith.
Persembahan Kalam Jamaie berkonsepkan 'choral speaking' yang menarik.
Selepas itu, para ibu bapa telah dihidangkan dengan persembahan para pelajar PASTI. Antara persembahan menarik ialah bacaan doa dan hadith, hafazan surah al Quran dan kalam jamaie berkonsep 'choral speaking' yang bertemakan nama-nama haiwan dalam Bahasa Arab.

Pengurus PASTI kawasan menyampaikan hadiah.
Ustaz Rijal turut menyampaikan hadiah.

Naib Yang DiPertua PAS kawasan, Hj. Mohd. Azhar menyampaikan sijil.

Salah seorang guru PASTI menerima cenderamata.
Para pelajar juga telah menerima hadiah berdasarkan keputusan peperiksaan akhir tahun. Hadiah telah disampaikan oleh para tetamu khas. Antara kategori hadiah yang disampaikan ialah kedudukan terbaik dalam kelas dan terbaik mata pelajaran bagi kategori enam tahun dan lima tahun.

Dalam majlis itu juga, dua orang pelajar telah dianugerahkan sebagai Tokoh Pelajar PASTI Ibnu Rusyd 2013. Mereka ialah Adik Muhammad Naim bin Ahmad Nazri dan Adik Nurul Hazirah binti Khairul Hafles. Para guru PASTI turut menerima cenderamata sebagai menghargai jasa dan pengorbanan mereka mendidik anak-anak PASTI.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan