JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Khamis, 14 November 2013

PELAJAR MENDERITA KANSER TULANG PERLUKAN BANTUAN



TELUK INTAN, 14 November - Seorang pelajar tingkatan satu di sini sedang menderita kanser tulang tahap 3. Muhammad Amirul Rashid, 13, seorang pelajar di sebuah sekolah di sini telah menderita kanser tulang dan memerlukan rawatan dan pembedahan atas nasihat doktor.

Prihatin atas penderitaan pelajar tersebut, baru-baru ini pihak Lujnah Kebajikan PAS Kawasan Teluk Intan telah menziarahi pelajar tersebut di rumah datuknya di Rumah Awam dekat sini. Rombongan ziarah terdiri daripada Timbalan Yang Di Pertua PAS kawasan Sdr. Rahmat Maliki, mantan ADUN Changkat Jong Hj. Mohd. Anuar Sudin, Ketua Lujnah Sdr. Shamsudin Mahmud, Timbalan Ketua lujnah Sdr. Faisaludin Rasidi dan Setiausaha lujnah Sdr. Wan Ghazali Mahadi.
Ibu pelajar, Pn. Surain Sulaiman.

Menurut ibu pelajar, Puan Suraini Hj. Sulaiman, anaknya mula dikesan kanser pada bulan Ogos lalu selepas terjatuh semasa aktiviti sukan. Kini, anaknya menerima rawatan chemo di Hospital UKM. Pihak hospital juga bercadang melakukan pembedahan pada 9 Disember ini. Namun, kos pembedahan menelan kos sebanyak RM45000.

Menurut beliau lagi, baru-baru ini pihak Baitulmal Daerah telah meluluskan permohonan menampung kos pembedahan sebanyak RM40000. Namun begitu, rawatan susulan chemo akan diteruskan selepas pembedahan yang juga memerlukan kos yang agak tinggi juga.

Sehubungan dengan itu, pihak Lujnah Kebajikan kawasan telah melakukan inisiatif menggerakkan usaha mengutip sumbangan daripada orang ramai. Menurut ketuanya Sdr. Shamsudin Mahmud, pihaknya akan berusaha mendapatkan sumbangan daripada orang ramai melalui pelbagai cara. Beliau berharap usaha ini dapat berjalan dengan segera agar ia dapat meringankan beban kos selepas pembedahan. Selain itu, pihaknya juga akan melakukan solat hajat bagi memohon kemudahan pembedahan pelajar itu.

Baru-baru ini, pihak PAS Kawasan telah menyerah hasil kutipan sumbangan kepada Hj. Sulaiman Abdullah bagi mewakili cucunya, Muhammad Amirul Rashid. Sumbangan telah disampaikan oleh Yang Di Pertua PAS Kawasan Teluk Intan, Ustaz Ismail Che Nik.

Kepada orang ramai yang ingin menghulurkan bantuan, mereka boleh salurkan ke akaun Bank Islam Malaysia Berhad, nombor akaun 08031010052737 atau hubungi nombor 0134390283 (Sdr. Shamsudin)

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan