JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Selasa, 4 September 2012

HANYA MALAYSIA YANG RAHSIAKAN TARIKH PILIHAN RAYA


KOTA BHARU: “Tidak ada kerajaan di dunia ini yang merahsiakan tarikh pilihan raya kecuali Malaysia,” kata Penolong Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan.

Sedangkan negara lain termasuk Indonesia telah menetapkan pilihan raya (Pemilu) pada 9 April 2014 selepas mengadakan pemilihan presiden dan wakil rakyat pada  9 April 2009.

“Begitu juga pilihan raya Filipina akan diadakan pada  13 Mei 2013. Rakyat sudah tahu. Singapura juga begitu, pilihan raya republik itu akan diadakan pada 2016.

“Negara lain termasuk Iran, Qatar, bahkan negara Afrika seperti Kenya tidak merahsiakan tarikh pilihan raya,” katanya pada ceramah perdana dan solat hajat di Padang Perdana malam tadi.

Beliau yang juga Timbalan YDP PAS Kota Bharu sebaliknya berkata, kerajaan Malaysia yang diterajui Umno dan BN takut hendak mengumumkan tarikh pilihan raya lebih awal seperti negara-negara lain.

Kata beliau keadaan itu berlaku kerana Dato’ Seri Najib Razak tidak yakin BN mampu mempertahankan kerajaan seperti yang ada sekarang.

“Kemenangan Pakatan Rakyat pada PRU ke-13 semakin hampir.  Putrajaya bakal beralih tangan.

“Dan apabila perubahan ditakdirkan berlaku bendera Jalur Gemilang yang ada sekarang itulah kita akan kibarkan dan bukan bendera lain.  Tidak ada Sang Sangka Merah, yang ada hanya Jalur Gemilang,” katanya.(harakahdaily)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan