JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda

JOM SHOPPING ONLINE - Kedai Online Produk Muslim Anda
Sila klik pada imej. Terima kasih. Kenapa kita masih utamakan barangan bukan Muslim ?

CUACA DI TELUK INTAN SEPANJANG MINGGU

Senarai Blog Saya

Jumaat, 26 Oktober 2012

NGO ISLAM PERAK BANTAH KEBIADAPAN PEMIMPIN MCA


IPOH, 25 Oktober  - Menyedari akan kelantangan pimpinan MCA menghina hukum hudud dan Islam maka beberapa NGO Islam di negeri ini telah mengadakan himpunan aman bagi membantah pimpinan MCA itu terutama Presidennya Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek yang secara berterusan menghina Islam.

Menurut jurucakap NGO Islam, Jaringan Muafakat Pertubuhan Islam Negeri Perak (Jamai'y) Ustaz Zulkifli Ibrahim, himpunan aman itu adalah bertujuan untuk menghantar memorandum bantahan umat Islam khususnya di Perak bagi menunjukkan akan keprihatinan dan kepekaan umat apabila agama mereka disentuh dan dihina sedemikian rupa dengan tanpa mendapat pembelaan dari mana-mana pihak khususnya pihak pemerintah.
Timbalan Pengerusi Jamaiy menyampaikan memorandum kepada wakil MCA Perak.


Himpunan yang bermula jam 9.30 pagi itu bermula dengan para peserta berkumpul di hadapan Wisma MCA Perak di Ipoh. Seterusnya, wakil-wakil NGO telah memasuki ke Wisma MCA Perak dan telah berjaya menyerahkan memorandum tersebut kepada seorang wakil MCA negeri yang juga merupakan Setiausaha Pemuda MCA Perak. Sejurus memorandum diserahkan, wakil MCA negeri itu tidak mahu mengeluarkan sebarang ulasan.





Dr. Khairuddin menyampaikan ucapan bersemangat.
Ustaz Nor Azli mengetuai bacaan doa.

Kemudian, para peserta berkumpula semula di hadapan bangunan Wisma MCA Perak dengan penyampaian ucapan oleh beberapa orang wakil NGO seperti Ustaz Zulkifli sendiri, Ustaz Nor Azli Musa, Ustaz Akmal Kamaruddin dan Pengerusi Jamai'y, Dr. Khairuddin. Masing-masing menyatakan rasa kesal dan kecewa akan penghinaan dan kebiadapan pemimpin MCA ke atas hukum Islam serta memberikan amaran keras kepada MCA agar tidak mengulanginya lagi atau berdepan dengan kemarahan umat Islam di negara ini yang akan mnegadakan himpunan bantahan lebih besar lagi.
Ustaz Zulkifli menunjukkan laporan polis yang telah dibuat.

Himpunan diakhiri dengan bacaan doa diketuai oleh Ustaz Nor Azli Musa. Kemudian, para peserta bergerak ke Ibu Pejabat Polis Ipoh untuk membuat laporan polis atas kebiadapan pimpinan MCA itu.

intanhijau2.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Komen